Kontakta oss

Vanliga frågor som vi ofta får har vi svarat på här nedan. Har du en annan fråga eller vill boka en städning? Ring eller maila oss!

Vanliga frågor

Husdjur/Pälsdjur

Om husdjur/pälsdjur finns kan en extra avgift tillkomma beroende på nedsmutsning. Pga allergier var vänlig och informera oss om djur hemma.

Larm och nycklar

Vid hanteringen av larm, nycklar, portkoder och privat information följer vi tydliga säkerhetsrutiner. Vi har även tillgång till säkerhetsskåp vid dagens slut. Som en del i vårt kvalitetsarbete samarbetar vi med SFF, Svenska Stöldskyddsföreningen. Här innefattas en säkerhetsrutin att de nycklar som kvitteras ut fästs tillsammans med en personlig säkerhetsbricka.

Nöjd kundgaranti

För oss är du som kund i fokus. Därför lämnar vi en “Nöjd-kund-garanti”. Är du inte helt nöjd med vår städning? Ingen fara! Kontakta oss inom 3 dagar så hjälper vi dig. Du ska vara nöjd till 100%. Kom ihåg att garantin gäller endast rättelse av städning. Ingen övrig ersättning utlovas.

Vad vi inte gör

På grund av risk för personskador och ansvarsskador flyttar vi inte på tunga fristående möbler som (soffor, sängar, skåp osv.). Vill kunden att vi rengör till exempel bakom en soffa vill vi att kunden förbereder detta innan personalen kommer. Mindre fristående möbler som (köksstolar, mindre bord) flyttas av personal för att underlätta städningen.

Avbokningsregler

Avbokningar kan göras senast kl 16.00 dagen innan städtillfället. Senare avbokningar kommer att debiteras med fullt pris utan utfört arbete. Avbokningar ska lämnas endast skriftligt på mail eller sms. På grund av sjukdom av personal kan enstaka städtillfällen ställas in av Fresh Home. I dessa fall kommer vi att erbjuda en städtid inom närmaste tre dagar. Kunden har även möjlighet att avboka detta städtillfälle utan att debiteras.

Reklamation

All typ av reklamation görs via er kontaktperson på Fresh Home. Reklamationer gjorda senare än 3 arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte. Om kunden själv åtgärdat felen innan Fresh Home kontaktas eller fått chans till att kontrollera, utgår ingen ersättning till kund.

Fakturering

Vi vill härmed uppmärksamma Er på att från och med 1:a september 2019 har vi en ny administrativ leverantör i Accessa Finans AB 556800-5770. Detta innebär att betalningar för fakturor sker till ett ny bankgiro. Betalning av fakturor skall därför fortsättningsvis ske till bankgiro 600-9500. Har ni frågor eller funderingar, är ni välkomna att kontakta Joakim Forsberg på Accessa Finans AB på joakim.forsberg@accessafinans.se eller Fresh Home AB på 0709-95 08 08.

Offertförfrågan städtjänst

Fyll i vårt formulär så återkommer vi med en offert så snart som möjligt.

Tack för att du skickat din offertförfrågan. Vi återkommer med en offert så snart som möjligt.
Hoppsan! Något gick fel när formuläret skickades.